Wednesday 19 November 2014

SLERO D TIMUR, AYER@8 PUTRAJAYA


Assalamualaikum n salam hari selasa.

Gambar belambak lambak snap... tp nak up kat blog mashaAllah.. pemalas giler hah aku ni!!! So tidak dikira pemblog tegar la kan?Hiks!!!!

Ok la. Ni aku nak citer pasal makan dekat SLERO D TIMUR dekat ayer@8 putrajaya. Bersebelahan dengan SATAY STATION. Time tue aku tengok satay station baru nak bukak situ. So maybe next akan try makan kat situ pulak.

Actually aku terpanggil nak up cite pasal mee udang and restoran ni sebab hari tue aku terbaca blog slero d timur (review yana) . Selain dari tu, ada sekali tue kawan aku upload kat facebook dia makan maggi ketam kat sini. N dia cakap sedap sgt. So.....aku pun decide ngajak laki aku datang ke restoran ni Khames lepas.

Kalau nak dibelek belek menu... ko rasa macam tak tau nak makan apa. Sebab aku rasa biasa2 je la makanan dia. Tapi yang pasti menu untuk maggi ketam tue, dia asing la. Kira special la kan.

**Aku rasa kedai ni kena upgrade menu dia bg vavavoommm sket. Baru best kan nak tengok n biar customer terliur. Ahaks.


Memula, idokla aku mengorder maggi ketam tu. Sebab hari tue aku tak makan nasi langsung. So aku decide nak makan nasi goreng kampung je. Harga boleh tahan. RM12 ko nasik goreng kampung. Laki aku order kuew tiaw tomyam. Sambil tunggu order sampai, laki aku hisap rokok kat luar. Bila dia masuk dia cakap.." macam best je tengok orang order maggi ketam. Besar ketam dia".

Aku pun mcm tetiba terliur la kan nengoknye. Takla aku sangka ketam nye besar. Dah mana aku tau ketam nipah tue besar. Agagagagaga..... So kami cancel makan nasi goreng kampung. Nasib baik bila da cancel.. tetb nasi goreng kampung aku sampai and budak kedai tue ckp takpe.. kalau dah cancel, nak maggi ketam.. dia cancel kan nasi goreng kampung aku yang da sampai tu. Fuh!!!! Nasib baik beb dia cakap mcm tue. Bagi aku untuk RM12 dengan kuantiti yang kami tengok.. is not suitable with the portion la...

So, kami dengan tak tau berapa harga maggi ketam ni.. order je. Harga nanti pas bayar baru amek kesah! WAH!!!!!!! Belagak ko erk!!! Budget banyak duit. HAHAHAHAHAH!!! (Gelak jahat).

So,.. inilah maggi ketam kami!!! Sedap marvellous...mmmmmppphhhh!!!! Haaa....gitu sekali.

MAGGI KETAM NIPAH. NYUMSSS!!!

Description: aku rasa ni bukan maggi.. tp yee mee... tom yam dia pulak dia masak sendiri. The ketam is sangat2 sedap n besar.(Tapi xley lawan king crab plak. Over plakkan). The tomyam is pedas gilerrr... Tapi SADAP aku cakap!!! Tak tipu. Heee....

Nombor meja aku. Aku memang suke no.7.. birthday aku tue.. Motiff btau korang????? =p

 Laki aku dengan kuew tiaw tom yam. Oh my!!! Ini pun pedas giloss kate ko!!!


Ini orang ha..tak suke makan ketam in public sebab nanti hilang selera sbb payah nak makan. At last..dia nak jugak!!!! Amek la bang.. besar ni ketam ni.

Laki aku memula tak mo makan. Sebab dia da kenyang makan kuew tiaw tomyam tue. Tapi bila tengok maggi aku, dia pun nak jugak. Bepeloh peloh pak cik tue makan. Nasib ada kipas belakang tue. Aircond dalam tue tak dapat cover kepedasan dia.Hehehe


N biasala.. Last but not least...

Buah hati pengarang jantung... Safra Insyirah. Comel kan!!!!! (Sapa taknak puji anak sendiri kan??)

Insyirah dah boleh duduk dengan kuat and sendiri. Umur 9 bulan tak tumbuh gigi lagi. Fuhh.. takpe2.. sebab senang skit nak bf dia. Ahahaha.... 

Ok lah. Sape dah baca cite aku ni.. Sila la pegi sekarang ke.. masa lunch jap g ke.. Ok? Ok?
 
Adeh... aku baru nak post.. sekali baca semula lupe harga dia..
 
Total kami makan dat day.. RM61.80...
 
Harga maggi ketam : RM38
 
Ok dah. anak aku dah bangun. Till we meet again. daa....



InDaH HiDup iNi JiKa KiTa SenTiAsA PoSiTiF

1 comment:

Nurizzah Majif Biz said...

selalu iza kalau ke ayer @ 8 tu makan burger kat fuel shack je dgn teh tarik place..nnt leh try la kat sini pulak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...