Monday 8 July 2013

SHOULD I???

Assalamualaikum n Salam Hari Senin!!!

Hari ni aku da mula buat perangai aku malas g keje.

Tetiba lak aku terindu saat2 jadi housewife. 6 bulan okay aku duduk rumah je. Tapi tanpa kerja tiadalah wang ye syuhairah. Hai la..... **Pasrah**

Weekend dipenuhi dengan tidur all the time. Habis dah kata cik suami tak bagi buat kerja rumah, nak buat apa lagi la hai... tido+ tgk tv+ makan + tido. Itu je la keje aku. Boring hoi. Kesian pulak tengok cik suami dok ke hulu ke hilir buat itu ini. Mana nak siapkan assignment lagi. Mana nak layan arahan bini lagi. Sorry abg, Huuu

Suddenly semalam aku terpk.... Aku ni nak keje sampai bila dekat goment ni? Kalau kata tetap...takpelah kan ko nak keje sampai bila2. Berbaloi la ko keje dengan gred 41. KALAU TETAP....huuu... Ini kontrak.
Sape2 yang pernah atau sedang berkerja dalam kontrak goment nie, mestila korang tau gaji aku berapa kan.

Gaji pun ikut hari. Takde cuti tahun. Tapi pelepasan ko nak pegi mana2 tue ok la kan? Senang. Tapi... aku kena pk la kan... Kalau aku keje tetap, it will be worth it kan aku keje mati-matian...at least aku tau nanti aku dapat increment, ak kerje keras utk dpt kpi tgi utk dapat bonus yang bagus. Kan kan??

Tapi bila memikirkan rezeki yang lagi satu yang pasti belum pasti nie...aku kena berkorban untuk kerja di sektor kerajaan ni utk sementara waktu. Sampai la dia stable. Once dia stable, aku will search for another job. Job yang lebih baik. Yang lebih memuaskan keinginan aku untuk bekerja. Kan??

KENA CARI KERJA TETAP OKAYH!!!

Orang kata kerja kerajaan ni idokla susah mana. Tapi bagi aku susah tang nak ngingat pangkat2 ni hoit..... Gila la. Ayat berbunga-bunga. Hehe...

Tapi actually aku nak enhance skill yang aku ada. Yang aku dah pernah keje dalam bidang teknikal. Huu

There are so many disadvantages being a contract worker. Biarlah sape2 yang bahagia nak jadi contract worker. Aku tak sanggup. Ko nak ke gaji ko keje 4 5 tahun dok takat tue je...Huu...its not good okayh.

Wah...bebel panjang pulak aku kali ni kan.

Doakan yang terbaik untuk aku. Moga adala kerja2 yang kosong dekat area umah aku macam balakong ke, kajang ke..bangi ke..serdang ke... kan???

Till then. ADIOS!!!


****hoi!!! jangan kata aku tak bersyukur. Aku bersyukur sangat dapat kerje skrg. Tapi dah kata kontrak, buleh quit anytime..so buleh la aku apply keje tetap. Untuk masa depan. Tapi aku takkan quit until aku dapat kerje baru***
InDaH HiDup iNi JiKa KiTa SenTiAsA PoSiTiF

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...