Monday 15 July 2013

~CERITA 6 HARI PUASA~

Assalamualaikum n salam 6 ramadhan... =)


Hai..... aku nie benaqnya nak update...tapi asek ke draft je ape yang nak di update. Alih2 macam tak best pulak nak up draft yang da ketinggalan kan???

Acaner puasa korang da masuk 6 ramadhan ni? Tup-tup dah puasa ke-6 kan? Harap2 diri ini akan terus puasa penuh for the first time ever selepas akhil baligh berbelas tahun dolu. In shaa Allah kalau diizinkan Allah rezeki ini untuk aku dah suami. Aminn

Nak citer masak apa utk berbuka bersahur???

Aku cuma masak 2x je sahur.
1 : sambal ayam
2 : daging goreng

Berbuka???
-- Tak pernah lagi masak untuk berbuka. Ekekeke. Bagus tak aku?

Orang lain dok tayang masak apa hari ni...aku TIADA hokeh!!

Atas sebab musabab yang tak dapat yang dielakkan, aku terpaksa menjadi isteri yang hanya duduk saja. Let husband do everything. Bak kata cik suami kan??

So aku rasa bulan puasa kali ni tak berapa nak menarik minat aku dari segi nak buat kerja sebagai isteri la.

Sebab dah dilarang sama sekali kan? So aku hanya mampu jadi tukang rasa,tukang pilih makanan saja di.....
BAZAR RAMADHAN PRESINT 2. =P

Alhamdulillah, balik dari rumah PIL semalam, along aku call suruh ambil makanan yang mak aku masak.

Special delivery dari PAHANG n yg penting dari air tangan mak sendiri.

So...ptg ni kami suami isteri bakal berbuka puasa dengan:
--sambal ketam
--pajeri terung
--ikan tenggiri masak apa ntah =p
--ubi kayu sira


Nyum!!!!

Okla...nak sambung keje. Hee...

***korang lapa tak? Aku lapa  ni. Sebab dah memerut 2x pagi ni. Bertahanlah wahai perut ku sayang***




InDaH HiDup iNi JiKa KiTa SenTiAsA PoSiTiF

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...