Wednesday 29 May 2013

~CERITA PASAL KAKI KANAN KU~

Assalamualaikum...

Hai..pekabar? Mood? Very swing la...sbb hari nie cik p datang la. Sedih I. Tak mandong lagi la I. Hmm...Xpe. We have to think positif. Syooohhhhh tiup jauh2 aura negative itu. 

Lama sgt rasa tak update blog kennn??? ** Ko pk ko famous la kan syuha org tertunggu2 ko punye entry** --ada mak kesah nyah? haha--

Well,husband been busy doing his job...outstation sana sini utk tambah pndapatan keluarga. So,aku dihantar pulang ke pangkuan family aku di pahang. Bagus jugak la kan..tak la aku sunyi sorang2 sbb kat umah family adik2 mama n abah ada with me. =)

Nak dijadikan cerita,before balik pahang, kaki aku memang sakit.Tapak kaki belah kanan.Ingatkan salah urat ke ape ke. Nak menapak pun sakit hoi.Aku pun pegila rumah tempat mmg selalu orang berurut kat kampung aku tue.Alang2 dah balik kan.Pegi sana sebab family aku da kenal sgt dgn orang tue. Check2, rupa2nya kaki aku nie dah takde cecair between tulang. Ha...korang mesti tak nampak lagi kan. Meh aku kasi tgk gambar k.



Ha...ko npk x arrow aku letak tue...ha...itula antara tulang tue takde tau cecair..so tiap kali aku melangkah, dia bergesek kan.Klu takde cecair dia sakit hoi!! 

Lepas je tau itu masalahnye, tukang urut yang aku panggil Cik Leman tue,pegi pusing2 aku punye pergelangan kaki.Berbunyi.Haha. Dia cakap yang tue pun teralih skit.Bila dia amek kaki kiri aku plak,buat yang sama,tak sakit pun.Bunyi pun takde. So, apelagi. 

Pegi beli bandage, malam tue pegi jumpa dia lagi sekali. So,dia letak la kunyit n halia yang dah diblend,dibuang air nye,hampas tue la yang di ambil. Dia letak la kat kaki aku yang tempat bermasalah tue. Letak sirih utk cover tkt tercicir pulak kan hampas2 tue.Then dibalutla kaki ku dgn bandage. Wah ko syuha.Bercerita mcm penglipur lara kan?

So,dibalut,dipusing bagai...sakit ok. So, malam tue kaki ak rase padat la.Dah kena bandage. Malam tue dah la cik suami dah pegi outstation, nak ngadu domba dgn mak aku jela. Tak selesa hoi kaki aku ni.Sakit!!! Tak boleh tidur langsung. Last2 aku tertdo dlm kesakitan. Tak tau kul bp, kul 5pg aku terjaga lagi sbb sakit. Then tak tido2 dah. Ha...ko bayangkan. Masa tue nampak dah kaki aku dah membengkak. Esoknya bapak aku pegi bukak n longgarkan sikit bandage tue.Baru lega skit. Rupa2nya terlalu ketat bandage tue dgn kaki aku.

Malam esoknya tak boleh tido jugak. Sebab? Sebab aku dah tak tahan gatal kaki ni. Mungkin sbb daun sirih tue dah kering kat kaki aku ni. So,gatal bermula. Aku tahan jugak la ni. Sampai esok, maghrib aku bukak bandage ni. Dah Cik Leman suruh pakai 2 hari kan. Bukak2,hambek.Kecut kaki aku ni. Buruk hoi!! Nak tgk gambo?? Sorry kengkawan.Cannot la. aurat.Aku takley upload pic gambar.Karang ramai sgt tgk tak baik kaki aku ni. Hehe.

Episod gatal bermula. Bengkak tak jugak surut. Aku menggaru dengan hebatnye. Tak tahan weh. So,weekend baru ni, adik aku pg interview utk degree tesl kat uitm n upm. So, berjalan banyak la.Bapak aku pun bawak berjalan je. So, tak la rasa gatal sgt n bengkak pun surut. Tapi...bermula malam tadi n malam kelmarin, gatal itu masih terasa. Nak2 time aku tengah tido. Boleh terjage tau bile kegatalan menyerang.Aku cuba tahan. Tapi tak boleh.Aku garu jer.

Kadang2 aku garu pakai kertas. Sebab orang ckp klu pakai kuku ni bisa kan.So...aku pakai la kertas.Kad kahwin kwn cik suami aku pakai buat garu. Mtk maaf ye kawan cik suami. Hehe.Sebab kitorang tak pegi. Sebab tue aku amek.Dah tak tahan kan gatal ni. Sebab aku pusing kiri kanan takde kertas.Dah itu je aku nampak. Maaf ye. Aku bukan tak hormat kad kahwin kwn cik suami tue. But I have to.Keadaan terpaksa.I skt sgt tau.

Malam td tgh elok tido, terjage lagi. Gatal lagi.Amek tisu...sapu2 kat ctu.Aku elakkan dari pakai kuku.Kalau pakai kuku lagi sedap aku menggaru ok. Last2 xtahan sgt.Aku masuk toilet.Bukak water heater, ha...ak sembur je air shower panas tue kat kaki yang gatal.Panas ok.Tapi aku biarkan je. Then baru hilang sikit. Pastue pegi pee-pee....last2 tgk cik p datang. Sedih pulak. Dahla kaki gatal kan.Pastue bengkak. Tambah pulak yang diangan x dapat. Cik p pulak menjelma.sedih i tau.

So, aku tido je. Cik suami just kejut cakap nak pegi keje dah.Salam2,cium2...ops!! haha.... pastue tido balik.Bila aku bangun je, nak menapak, OK!!!!...terima kaseh...dugaan. I cannot stand on my own foot. Sakit.bengkak dah macam belon ok. So...aku duduk jela ats kerusi depan tv sambil buat entry sal kaki ni. HUhuHU... Cian i tau.

Tunggu cik suami balik keje la...nak g klinik. Aku dah tak tahan. Ikut doktor la nak bagi ubat ape.Aku telan je. Asal hilang bengkak kaki ni. Sebelum ni aku asek tak nak pegi sbb aku tkt aku mandong. Dah skrg cnfirm2 aku tak ngandong,ok la kan. Jumla kita pegi klinik. 

Itu sajork ok. Nanti rajin2 aku post lagi cite lain.Ingat nak cite pasal ikan aku. ha....kenapa? Kenapa? Nantikan.... =)

InDaH HiDup iNi JiKa KiTa SenTiAsA PoSiTiF

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...