Monday 13 May 2013

~BOSAN YANG TIDAK DAPAT DI TAHAN LAGI~

Assalamualaikum

Pekabar korang2 semua? Hok aloh...macam la ada yang membaca blog aku ni kan? Tapi kalau ada, terima kaseh korang.

Berbalik pada tajuk di atas, kebosanan tahap melampau ya amat2 ini tak dapat lagi aku bendung. Ntahla.Dah tak tau nak buat apa lagi.Aku dah bosan aku dah bosan aku dah bosan.Hukhukhuk.Seriously,tahap kebosanan ini dah melampau.Aku buat itu tak kena,buat ini tak kena.Macam mana la orang boleh hidup as a fully house wife macam aku ni.Yang ada anak tue takpela.Yang takde anak lagi macam aku ni.

Aku menyesal quit keje dulu.Tau bosan macam ni,tidak aku amek keputusan nak berhenti.Tapi kita tak boleh menyesal apa yang kita buat kan.Cepatlah dapat keje.Aku rasa lebih baik tension bekerja dari tension tak de apa nak buat kat rumah ni.Halaih...Tulun tulun.

Kalau la rumah parents aku dekat jer,mau aje sekarang aku balik rumah diorang.PIL memangla dekat je.Selayang je pun.Tapi kalau balik sana,lagi aku buntu nak buat ape kalau cik suami tak ada.Ni dah 3 hari cik suami outstation.Tak jauh pun.Dekat bukit bintang je.Tapi dia kena tidur sana.Itupun malam tadi cik suami balik jugak sebab si isteri ni nak jugak dia balik.Ekeke...takdela.Dia yang volunteer nak balik.

Tapi malam ni tak la boleh balik.Kesian dia nak berulang.Keje pun banyak kat sana.Hmm..Nak memasak, aku da bosan.Boleh tak?Padahal antara hobi aku masak tue. Tapi masalah sekarang,mata kanan aku nie gatal la tak berhenti.Merah tak jugak.Then dekat bibir macam keluar biji putih.Bukan ulser ye.Bulat2 putih ha.Ape ntah.Tapi sebijik je.Geram aku nak cucuk dengan jarum.Tak sakit pun.Ke mmg spesis ulser erk?? Then kaki kanan aku tak boleh nak menapak sangat.Sakit ya amat hoi.Kalau urut tak tertahan la nak mengurut.Itu urut sendiri.So minggu nie kalau aku balik pahang,aku nak g berurut.Urut kaki sekali dengan urut peranakan. Sakit weh kaki aku nie. Tak terdaya nak berjalan.Penat dah aku nie duduk.--Well,itu salah satu menambah boring aku nie sebab aku tak boleh berjalan banyak even dalam rumah.Hm..ujian Allah.

Urut peranakan? Haah...saja je.Nak suruh mak bidan tengokkan kot la rendah ke tinggi ke dah betul ke position dia kan?Kalau normal, tak pela. Belum ada rezeki lagi la kan maknanye. Yang penting kaki aku nie kena betul kan dulu. 

Menunggu esok cik suami balik adalah satu penyiksaan.Kalau empunya diri ni bekerja,takdela bosan sgt kan kan??Letih ini macam.Aku dah bosan duduk kat rumah.Huaa...hua...hua...nanges.

Takpela. korang. Enjoy ur day.Yang bekerja,janganla berangan nak berhenti ok.nanti menangis korang jadi housewife.Tapi kalau tanggungjawab nak kena jaga anak semua, takpela kan. mesti seronok.Itu saja dari aku hari nie. Peace!!!

InDaH HiDup iNi JiKa KiTa SenTiAsA PoSiTiF

6 comments:

Anonymous said...

wah duh wah duh sungguh sedih

suSueEmiMie said...

dtg jenguk blog syuha..:)
slm knl..

Nurul syuhairah Anuar said...

salam kenal. :)
nanti syuha jenguk2 blog sue jgk ye. :)

Unknown said...

Tibe2 sy pn rasa bosan bile xde anak,then sj la jump pkcik google ni taip keluar pulak tjuk yg dikehendaki..hmm memg bosan kalau awk surirumah sdgkan sy yg bekerja pn rasa bosan.blk rumah memerap sorg2 dlm bilik.wat hal masing2.kalau boleh nk kj je xnk cuti2.dgr cacian org toksah ckp ar .berbakul2..alahai......

Unknown said...

Bru prasan, blog thn 2013..huhuuu...so skrg mst dh dikurniakan zuriat..kalau betul,tahniah...

Unknown said...

Bru prasan, blog thn 2013..huhuuu...so skrg mst dh dikurniakan zuriat..kalau betul,tahniah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...