Sunday 2 June 2013

~ALLAH LEBIH MENGETAHUI~

Assalamualaikum

Currently is 6.23am di Kuala Terengganu. Aku tak sure if dekat entry ni dia nak post kul bape.Lantak diala.Malas aku nak pk cara nak setting. Well...this is family vacation.Disebabkan aku nie berfamily vacation,billik full hoouse, so bpk aku amek bilik executive.So,size nye sama je. Dua bilik ok.1 utk parents ak n adik2,1 lagi utk ak laki bini.

The thing is,bilik besar,everything cantik tapi klu parents ak n adik2 ak nak tdo 1 katil tidakla mencukupi.Overload.Then aku bawak adik2 ak tdo sama bilik ngan aku.Tinggal parents aku n along aku je dkt bilik diorang. So,takla berhoneymoon sgt aku ni dok berdua je dgn cik suami.Hello...miss p datang ok.hukhukhuk.

Ok,berbalik pada tajuk di atas, actually ak period macam biasa.Start dari rabu lepas kot.So,the flow is as usual for the 1st two days. Then masuk 3rd day,period flow is not normal.Kejap klua kejap tak.Sampaila smlm.**aku type nie hari ahad pagi ok..** So,bila da pelik semacam period aku ni, aku pun menggedik la on 3rd day before gerak balik pahang, tgh period skit2 nie amek UPT test. Cek2,amek kau.Keluar 2 line.

Menggeletar.Eh...pregnant ke aku ni??Line keluar pekat kot. Then aku just rahsiakan dari cik suami.Yela.Kang ape lak dia pk kan.Susah. So,dinner kat mcd before gerak aku tolak habis2an air coke eventhough itula pertama kali cik suami offer nak minum ke tak lepas mc.

Keesokkan paginya, aku try lagi skali.Masa ni aku kat pahang dah. Keluar faint line. But still double line. Aku pun....eh...biar betul ni.Maybe yang semalam error sbb aku main letak je smp lebih maximum line tue. Kehkehkehkeh. Tapi serious,keluar faint line. Aku mandi2,terus tanya mak aku.Mak aku cakap jgn pk sgt,settle kan hal kaki aku yang tak berapa nak normal nie.Gatal je all the time.

So...aku terus rahsiakan dari cik suami.Tapi hati isteri mana yang mampu rahsiakan rahsia ni dari suami.Aku slow talk dengan cik suami.Dia macam terkejut and asek la memikir je.Aku cakap it might be false positive.Sebab tak logik aku pregnant sbb aku period kan. So,check in hotel, masuk2,dah kata suite executive kan,mestila ada pc.Tambah dengan internet free.Kami pun google laki bini. Ada yang cakap dorang pregnant...tapi period datang as usual smp 5 bulan then baru stop.Meaning? Period tue regular and normal flow je every month datang.Alih2 rasa movement dalam perut.Tengok2 pregnant.Tapi aku rasa kes nie tak banyak kot. hukhukhuk.Korang google sendiri ok.

Then,aku n cik suami decide nak beli upt lain. Beli jenama dip n test.Nak try.Sebab instinct aku kuat cakap result previously are false positive.Sebab?Aku google dalam omputeh dia cakap it might be happen to women who is taking medication during period time. N aku adalah that person.Aku makan ubat gatal kan.

So,hari before gerak which is hari jumaat yang memula aku dapat detect tue,aku terus stop makan ubat.So kira semalam(sabtu),aku langsung tak makan ubat.Pagi ni,resultnye adalah....korang mesti tertanya-tanya nie..hahahahha...... The result adalah NEGATIVE. Its only appeared single line.No double line anymore.

So,betulla jangkaan aku.Aku tetiba nak post entry nie sebab tetiba aku sedih. Yela..walaupun aku tau mungkin false positive, tapi a bit la...the feeling nak mengharap itu ada.Laju2 lepas aku buat test,dapat result..kejut husband. Cakap.."negative la abg"...Then laju2 husband aku bukak selimut hug aku. Owh...thank you husband.Hm...

Takpela.Mungkin Allah saja nak happykan aku walau sementara.Pergi vacation free ni pun dah cukup gembirakan aku. 

Okla. Dah kul 6.45am. Aku nak kejut cik suami n adik2 aku solat subuh.Malas kejut tadi sebab takut dorang tgk pulak ape aku post.

Till then, itu saja. Allah lebih mengetahui bila waktu yang tepat untuk rezeki itu kan? =)

p/s: aku tak tau maybe sebab ubat kot period keluar dah tak banyak.Tapi period start main2 dengan aku macam ni since last month lagi.Last period pun cenggini.Last period is aku sihat n tak makan ubat.N for your info, period time aku slalu smp 9 days.Previously hari ke 5 pun banyak lagi tau.Haih...kenapala...

InDaH HiDup iNi JiKa KiTa SenTiAsA PoSiTiF

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...