Tuesday 30 April 2013

~BENGKAK GUSI KERNA GIGI BONGSU~

As salam

Di saat ini, dan ketika ini, muka aku bengkak sebelah. Bengkak sikit. Bukan beguk tue ok.

Aku dah lama gile x kena sakit gusi sbb gigi bongsu ni. Tak la sakit berdenyut-denyut. Tapi yeah... aku tak boleh makan banyak. Bubur je la. Nak muntah dah aku rasa makan bubur nie.

Aku ingat lagi masa memula dia membelahkan gusi belakang sekali nie. Masa tue tahun 2007. Aku belajar lagi. Makan roti cicah milo pun dekat 2 jam. Dua keping je tau makannya.. Nasib baik la masa tue bapak aku kerja kat bangi. So hari2 dia menghantar bubur mcd dekat aku. N disebabkan itu samapi hari ini aku tak boleh telan bubur mcd. Huhuhu...

So, bila dah sakit gigi, sure la mood pun swing kan? Tak pasal-pasal la cik suami kena marah. N kemanjaan itu lagi terserlah la kan. Asek nak ada dia je dekat kita. Nak ada tapak tangan dia jer dekat pipi aku ni. Ok la kan. Ape guna ada suami kalau kita tak bermanja? Hehehe

Citer pasal sakit gigi, aku kena sakit gigi ni, lepas je cik suami sihat demam. Hari sabtu he keeps saying, " Abang nak demam ni, abang nak demam" N aku siap tegur jangan cakap macam tue sebab nanti demam betul. So dia makan panadol. Ingatkan kebah. Sekali malam tue dengan menggigil semua. Risau jugak aku. As a wife, memang aku tak tido mengenangkan suami yang tak sehat and badan yang tersangat panas. Nasib ada cool fever utk adult.

Orang lelaki nie kalau demam kalah manja macam baby. So need to treat him like that sebab dia sgt  tak larat. Cian cik suami. Silap nye masa tue ktorang dekat rumah MIL. So... manja dia tue kurang la skit. Tapi bila masuk bilik, manja nye bertambah. Tapi walau cemanapun, aku suka bila cik suami nak dimanjakan macam tue. Aku suke melayan. Hehe...

Alhamdulillah...hari isnin which is semalam he looks much better than last 2 days. N tetiba binik nye pulakkan  yang bengkak gusi bagai. Malam ni aku tak tau nak masak apa. Aku dah tak larat nak makan bubur. Hopefully bengkak nie akan surut immediately. Esok kan Hari Pekerja. Hope dapatlah pegi jalan mana2. Tak pakai duit pun takpe. Aku just nak keluar dari rumah. Thats all.



macam nie la rupa aku sakit gusi. Haha... ayu kan kan?

InDaH HiDup iNi JiKa KiTa SenTiAsA PoSiTiF

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...