Wednesday 6 March 2013

~NI LA KEJE KALAU X BEKERJA~

Tahap kemalasan aku da melampau2 skrg nie. Adehai. Aku ase aku kena kejela.. baru aku rajin sikit bila kat umah nie. Hehehe.

Tapi sebenarnya aku mang bekerja secara kecil-kecilan... baru mula lama x lama gak la dlm sebulan. Itu kot sebenarnya aku malas je di siang hari. hehe.. (alasan je aku nk bagi).

So disbbkan xde lg rezeki aku nk dpt keje, and hopefully rezeki adala untuk bulan 3 nie. Amin.... Eh, so disbbkan aku xde kje..aku buatla keje yg blh bg aku duit kan. Xbanyak pun. Cukup la 10 20 hengget sehari bila tolak modal tue. Oleh itu jom layan meh aku nye business.


KUIH CARA BERLAUK (AYAM/ DAGING)

CARA MANIS

Ha....ni la dia kuih yg aku jual hari2. hehe... dun worry. Aku kalau berjual aku kira jgk modal and untung. Tapi aku buat ikut citarasa aku la. Daging nk kna banyak. Gula nk kna penuh. So kalau Cara tue korg xnpk daging tue byk sgt sbb dia tenggelam. Kadang aku risau jgk la kan caner nti org tgk xmau beli. Nak berjual kna ikhlas kot nak kena kira untung ke rugi ke kan kan.  Selain dari tue aku jual gak popia and keria. Tapi popia based on request la. Sbb popia ni kos tinggi. Hee...

Rezeki lepas pos kat fb-----> aku baru pos semalam yg gas kat umah aku habes bl ngah masak kuih nie. Tetb ada kawan aku nk order. Alhamdulillah.... rezeki ari jumaat. Xbanyak pun at least ada gak org nak beli.

Kuih2 nie aku jual kat ofis hubby aku. Dengan cafe sebelah ofis dia. Alhamdulillah.. selalu aku buat cara berlauk ni xpenah x abes. Kecuali kalau cik suami g lambat keje. So xla hbs. Aku buat xbyk pun. Cara manis aku malas buat banyak2. nanti org xmau makan sbb muak lorr ari2 mkn bnd manis kan?

So korg2 yg nk tau rege aku jual brape...

Kuih cara berlauk : 1 biji / 0.20sen  a.k.a  sepasang 0.40sen
Kuih cara manis    : sama seperti cara berlauk.
Popia                   : 1 biji / 0.40sen  -- slalu aku bagi sos cukup2 utk korg makan utk 3 ketul. hehe.. Ikut ape aku makan la...

Semua kuih2 nie before aku buat aku bagi cik suami makan dulu. Food tester aku la tue. Hehe. Bila dia kate ok sedap, aku proceed. Macam cara manis tue, dia rasa dulu. Kalau dia ckp gula skit, aku tambah la. Sampai capai standard kualiti yang dia nak.

So if korg2 yg dekat2 nie nak la mengorder kuih2 yang tertera di atas, boleh la email/sms aku untuk order. i xkesah you nak brape order pun i terima. Yg pntg u all ddk dkt area dkt2 I la kat putrajaya nie. Bangi serdang kajang I htr jgk. Hehe...

email: nurulsyuhairah@gmail.com ( kot byk permintaan aku bukak email utk kuih je)
sms: 014-2197 156  (syuha)

nak call pun blh. Tapi aku klu number2 xkenal nie aku liat skit nak angkat. So sms dlu kalau kata nk order ok? Then baru la kite calling2. 


p/s: ari tue aku teringin benar nk makan laksa sndri. Ingatkan ngandung (tapi xde rezeki lg) sbb teringin ya amat2 la nk masak laksa sendiri. Padahal beli kat kdai lg berbaloi klu nak mkn sorg tue. Ye dak? So cik suami bg duit terus aku pg mydin kat Presint Diplomatik tue memborong bahan2 nak masak laksa penang. Kot korg npk sedap ley gak if nak order ngan aku. Hehe. Cik suami ckp sedap. Blh jual. Dia dalam kepala dia semua aku masak dia sowh jual. Hehe...




isi ikan tenggelam. hehe.. kna gaul. aku snap bl da lama aku hidang cik suami xkluar2 bilil dok stdy. Aku makan dlu





InDaH HiDup iNi JiKa KiTa SenTiAsA PoSiTiF

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...