Wednesday 7 May 2014

SUBHANALLAH







Kadang-kadang kita akan utarakan persoalan….kenapa aku?kenapa aku? Tapi Allah Maha Mengetahui tentang apa yang dirancang untuk kita.
Anak…. Sukar untuk aku gambarkan tatkala bila disahkan positif lagi sekali tahun lepas. Usaha selama setengah tahun untuk dapatkan zuriat setelah keguguran akhir tahun 2012 mendatangkan hasil. Namun, diuji dengan spotting selama 3 bulan, discharge yang banyak sebanyak kehamilan…tapi aku redha. Alhamdulillah…Si comel dan si cantik Safra Insyirah kini dah jadi milik ummi dan babah.

Namun pagi ni aku terbaca 1 blog dari seorang blogger. Beliau kehilangan anaknya tanpa disangka-sangka. Selepas postmortem katanya sebab tersedak susu. SubhanAllah… moga dijauhkan perkara tersebut.

Kadang-kadang perancangan Allah itu ada hikmah disebalik itu. Walaupun tahu baby akan dimasukkan ke syurga, tapi mungkin bagi kita…. Kehilangan itu teramat dirasai. Takpela ibu armand ibu armand Anda sudah mempunyai saham dan helper di akhirat kelak. Tabahlah.

Bagi mereka yang tak pernah lalui keadaan macam ni, mungkin hanya boleh luahkan perasaan simpati. Tapi aku sudah merasai kehilangan adik kesayangan tika umurnya 10 bulan akibat high fever yang terus menerus panas dalam masa yang singkat. Kehilangan anak yang dikandung walaupun hanya 10minggu… tp perasaan ibu itu sendiri kehilangan anak, cume Allah saja kekuatan yang ada. 

Kita hanya merancang, Allah yang menentukan.

InDaH HiDup iNi JiKa KiTa SenTiAsA PoSiTiF

1 comment:

Mimy Hamid said...

hi sis..ye azie tu wife aleemi..hehehe both suami isteri kan study uk now...kecik kan dunia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...