Thursday 13 February 2014

2nd PREGNANCY : Cloth Diapers





Amek kau.. aku tayang terus gambar.. Ini namanye lepas gian sebab lama tak tepek gambar dalam blog.. haha

Ape benda tue.. eh eh ko... ngade kan.... itula CLOTH DIAPERS.... yg hot lg meletop TOP TOP skrg di kalangan mommies2 ni.

Aku yang dok asek usha blog2 orang sekali TERRRR... TERRR ok.. ternampak n terbaca pasal ni rasa mcm..... owh... menarik jugak nak try ni..

TAPI!!!! Kalau ko pentingkan kualitas... sila beli yang mahal... yg murah ada aku baca cepat bocor.. tak fit ngan peha anak yg sedap ala2 drumstick tue kan...

TAPI!!!! Ada tapi lagi... aku nak beli yang murah jugak.. org kata jenama QQ Baby pun ok.. cumenya made in China la.. 

Review utk CD QQ Baby ni pun ok... aku baca ok je semua... masuk website dia.. harga pun ok.. beli 10.. RM150 je kate ko...

Yang dalam gambar tue, aku beli on9 dekat lunatots.. setakat ni aku tak penah bace feedback yang negative dr mommies yg pakai CD dr lunatots... So.. aku tak ragu2 la membeli nya. HARGA???

5 keping (Velcro) : RM 248 + nappy liner RM 39.90... Total? Ko tambah sendiri. =p

Mahal? Ye.... bagi aku yang berpendapatan biasa2 ni mahal.. Tapi sbb lepas bersalin.. kontrak aku dgn KPM ni kira habis.. maksudnya aku akan jadi housewife semula. Sementara nak dapat keja lain... aku akan duduk rumah je.. Bagi menjimatkan duit cik suami.. better pakai CD je kat umah ye nak... Disposable diapers (DD)... kita tak payah pakai. Mak kamu ni inshaAllah akan cuba istiqamah membasuh CD kamu nti.

Sebab tue aku nak beli yang QQ baby plak... ne tau klu ok kan... boleh buat collection...

Nak beli yang Lunatots AI2 tue... tp mahal... RM62.90 sekeping.. tapi aku rasa worth it kot klu beli. 

Nanti la aku pk lg.. Kot nak beli.. ak click2 je la kan.. hehe... 

Ok itu sajerk.. da...


*** Aku now dah 37 weeks... owh cik baby.. bila nak keluar ni...uhuks!!!
InDaH HiDup iNi JiKa KiTa SenTiAsA PoSiTiF

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...