Friday 14 February 2014

2nd PREGNANCY: 37 week + 2 days....


Salam Jumaat yang penuh rahmat ini....


Hye korang... semangat semua ni keje kan? Sbb esok cuti.. yeay!!!!

Saja je nak cite ttg pregnancy journey aku yg dah masuk minggu ke 37. Syukur yang tak terhingga dengan kurniaan Allah ini.

Apa yang berlaku bila dah 37 weeks..???

1) Adalah rasa tujahan2 yang tidak berapa kerap di bawah ini
2) Baby suke menonggek (aku rasala) dekat area belah kiri... kalau time dia mengeras tue.. npk sgt perut belah kiri ni tinggi... suke tonggek2 ye anak... dah keluar tak boleh tahu.. Adab sopan gadis melayu perlu di jaga. Hiks!!!
3) Kerap dah aku bangun pegi toilet malam2... so tiada lagi tidur yang amat lena tiap malam... Tapi yang pasti, timing bangun pg buang air itu adalah sama ye kawan2....
4) Sakit pinggang tue... tak kot. Cuma kalau aku lama sgt jalan2 a.k.a cuci2 mata kat luar, sakit la pinggang tue...
5) Perut jatuh... Haaaa.. yang ni ramai dah ckp perut aku jatuh. Tapi aku pasan bila aku banyak jalan2 kat luar la.. balik rumah..keletihan.. perut jatuh. Kakakaka.. boleh gtu.. sbb rasa jgk perut ni ke bawah. Hiks!!!
6) BABY DAH ENGAGED!!!! Bak kata nurse kat KK putrajaya ni la.. Ada yg ckp lama lg nak bersalin klu dan engaged.. ada yg ckp nak dekat.. alih2 aku malas nak pk.. ikut suke la cik baby ni nak keluar bila.. Jangan over due sudah....

Itu je... nak tgk gambar tak position baby ..itupun kalau betul baby memang ddk mcm ni dalam tummy ummi ni ye...

ha..... agak2 cik baby mcm ni la.. pastu asek la menonggek kat perut tu ye... heee

**** i really hope baby takkan ubah position.. moga dipermudahkan kelahiran mu nak.. amin....

InDaH HiDup iNi JiKa KiTa SenTiAsA PoSiTiF

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...