Tuesday 24 September 2013

PERASAAN TAKUT



Salam Selasa. =)

Entry today is PERASAAN TAKUT ye kawan2. Hehe...

OK, gni aku nak cerita. Kan aku skrg alhamdulillah esk da nak masuk 17weeks pregnant. So, dimanjai, disayangi sepenuh jiwa raga cik suami. Agagaga. Riak jap. Laki ko gtu jugakkan. Cepat angguk. Cepat angguk. =p

So, lepas cik suami blk keje dari ot, aku borak2 smbil bermnja-manja dgn dia. Tapi tiap kali aku rapat dgn dia sekadar nak bergurau senda, dia mst ckp...

" Hati-hati perut tue nanti kena kat abg"

Risau sgt anak dia dlm tummy ni tersepit. Hehe.... So, kami pun berbual-bual cerita itu ini. Suddenly, this idea crossed my mind. N I was directly asking cik suami.

" Abg, nanti kalau anak kita ni dah keluar, dia sedap2 tidur atas katil dia, then kite tgh borak2 mcm ni...mst abg suruh syg tgk je anak kite caner kan kat atas katil dia eventhough dia tgh sdap tido. Mst abg rasa curious je kan dgn anak abg?"

Ko tgk soalan aku tue. Ko rasa aku jelez tak? Soalan aku tue menggambarkan aku jelez tak dgn bakal anak sendri??? Well, mmg la aku akan sayang sgt2 kat anak aku. Anak sendiri ok!! Sape tak syg kate ko. Tapi, at the same time, aku takut. Takut manja aku dgn cik suami akan berkurangan sbb org cakap suami bila dah ada anak, dia akan lebihkan anak je. Buruk betul perception org sampai blh mempengaruhi aku.

Y Y aku ckp macam tue???

Ye la.. mana2 org mesti nak tau cite aku lepas aku gugur dulu. N caner aku boleh conceive semula n blablabla. Aku pun suke bercerita n juga cerita how cik suami is really strict menjaga aku utk 2nd pregnancy ni. Last2, mereka2 yang dgr cerita ni alih2 akan cakap macam ni...

" Alah...anak pertama..sulung...mstla jaga elok2. Tgk anak no.2 or seterusnya...mst tak caring sgt mcm jaga anak 1st "

N aku.... nak marah tue, entahlah. Mungkin suami mereka macam tue kan. Cik suami aku tak nak assume apa2. Cuma aku nak bersangka baik je sementara ni. SEMENTARA???? Haah..sbb aku tak tau dia caner lg. Hahha...

So, apa pendapat korang??Especially ahkah-ahkak yang ada anak dua tiga dah... Suami ahkak-ahkak ok ke layanan mereka selepas anak pertama,kedua ketiga n so on???


Aku tak nak layan sgt perasaan ni sebenarnya. Tapi bile terpk, syaitan pulak menghasut-hasut..aku perlu istighfar..untuk tidak bersangka buruk pada cik suami. Right?? Tak baik.

Sekian utk pagi ini. =))
InDaH HiDup iNi JiKa KiTa SenTiAsA PoSiTiF

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...