Tuesday 17 September 2013

~DIKALA USIA KANDUNGAN MENJANGKAU 16 WEEKS~


Assalamualaikum wbt....

Hari ni hari selasa kan? Semalam sedap kan bercuti. Best...

Aku cuti kali ni sgt2 bz. Nanti aku cite ak pg kenduri kawen hek....

Kali ni aku nak cite pasal gatal + stretch mark di perut. Since last week, suddenly perut aku sgt2 gatal. Dalam kepala ni ingatkan allergic makan ape. Mula la awan2 keluar mengeluarkan idea dan tafsiran2 memikirkan kenapa perut aku gatal. Hukhukhuk.

Sebab, ak pk, baru nak msuk 16wks, takkan dah start gatal2 perut aku ni? Maka, en.google la  yang aku cari sebab aku takut apa2 karang...ssh kan. Baru nak ada anak sorang, sekali perut dah macam hape pulak.

Aku just decide aku sapu2 je perut ni. No garu2 ok. I takut ok. Tapi walau di sapu2...keluar bintik2 gatal. Apakah???

Cik suami tempat mengadu domba. Gatal tidak dapat ditahan ok. Kami pun start cari lotion utk hilangkan gatal ni @ elakkan stretch mark yang bakal timbul.

Dengan sepantas kilat, aku dan cik suami pg guardian beli lotion ini.

sumber : mr. google



Ini lah dia lotion itu. Aku tak tau berkesan atau tidak. Try n see ok. Berharga RM 32.88 sen. Kot...Aku cume tak sure harga 88 sen tue je ha... Korang2 ada pengalaman tak kena gatal2 ni di saat trimester kedua especially yg baru 4 mnths nieh??


p/s : ukuran pinggang dah betambah. da hilang dah ukuran pinggang time anak dara n sebelum pregnant. Mak aku cakap pas bersalin ssh nak dpt semula kalau ko tak pantang berbarut dan berbedung bagai. Oleh itu, mari kita tanamkan keazaman nak seperti anak dara lepas bersalin nanti. Insha Allah.


InDaH HiDup iNi JiKa KiTa SenTiAsA PoSiTiF

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...