Wednesday 4 September 2013

2ND PREGNANCY: PART 1

Assalamualaikum wbt.

Dengan lafaz bismillahirrahmanirrahim, aku nak bitau, hari ni, cukup 14 weeks usia kandungan aku. =)

.Syukur alhamdulillah, aku dan cik suami bersujud syukur atas pemberian ini.

After 6 months waiting, stress and pk macam2 lagi, last2 we try to live,enjoy and happy2 together masa bulan June tue.( a month before pregnant)

Aku pernah cerita kan yang aku on medication then masa period test keluar double line kan? Tapi lepas elok hbs period, cycle macam biasa. N lepas dari kejadian tue, aku start berBBT. Aku tak faham sgt sebenarnya BBT tue. Tapi aku just try n ikut kefahaman yg aku study dari bloggers2 dan dari forum2. N pelik nya orang kata subur on day 14 or 16, tp tetiba aku tgk suhu aku naik mencanak on day 18. Cik suami pulak kna outstation. Tak jauh pun. Dekat Royal Chulan je. Tapi even dia kena keje pun, dia tetap balik mlm tue jugak. Tak tdo sana. Sebab aku cakap suhu aku ni macam tak betul je. We just try and error. Huhu...

Minggu sebelum aku test upt, aku interview kan? Dekat kementerian pendidikan ni. Then the same week jugak aku dpt tau aku dapat keje kat situ. Minggu tue jugak akak aku tunang. So, hari khamis supposely datang period. Tapi tak. Ok...aku mls nak excited. Tapi suhu still tinggi dalam 36.7 /36.8 macam tue. Aku ingat period aku datang lambat. So, balik kampung on Friday. Tgu2 sampai petang, tak period jugak. Last2 aku inform cik suami. Masa tue cik suami dah excited. Huhu...Tapi aku cakap jangan excited sgt. Rilex. Kita just keep ambil suhu every morning. Hehe... Tapi cik suami sgt alert dgn pergerakan aku. Dia cakap apa-apa pun kena hati2. So, aku yang mmg rajin ni...(ECEH!! PERASAN KATA KO!!), tepaksa slow down pegerakan la. Hehe... Tapi barang2 berat mmg aku tak angkat. Takut. Huu.

Ahad balik putrajaya. Penat sikit sebab sabtu tue bz kan akak ak tunang. Aku actually mmg takley dok diam. Ko hagak2 la...mak ko dahla tak sehat. Takkan ko nak berbaringan dengan laki ko dalam bilik. Ye tak??? So, sampai umah rehat2. Cik suami asek la nak suruh test. Aku tak mau lagi. Aku cakap tunggu pagi esok. Kalau nak diikutkan, dah 4 hari dah lambat period kan??  Tapi aku sabarkan hati ini. (Yang sebenarnya aku pun tak sabar!!!). Haha. Tapi dalam hati, dalam solat, aku tak putus2 doa, moga ada rezeki kami kali ni. Hehe..

So...pada hari Isnin, esok pagi nya la, aku pun amek la upt test aku yang aku beli dgn rege rm2 tue je. Ko bayang bapa byk kali aku try b4 aku dapat tau ak pregnant??? Aku beli upt rm2 ni 10 pcs tau. Last2 tinggal dua je. So, the last two pieces ni..aku amek 1 je dulu nak try. Hehe.. Dengan perasaan gementar...aku pun buat test. Tak perlu la ko nak tunggu seminit. Elok urine tue mengalir, keluar terus line. Tak macam bulan2 yg aku pgl trial month tue, asal aku cek je, mesti aku concentrate habis nak tgk ntah2 ada faint line ke ape. Haha.... Bila da tau result, aku mandi2, amek wudhu'. Dalam pada tue, gembira gile kot. Tapi excited terlampau tu, tak sgt. Y? Jap g aku cerita.

Elok pas siap semua, aku kejut cik suami elok2. Aku tunjuk upt yg ada double line tue dekat dia. Dalam keadaan mamai, terus segar, bangun n buat sujud syukur. Sungguh. Setelah sekian lama (6 bulan bg aku lama), kami bersyukur yang teramat atas pemberian Allah yg satu ini. Doa kami akhirnya dimakbulkan. Alhamdulillah. Tapi kami decide tak mau pegi check doc until aku da 2 bulan. We dont want to be too excited sbb lepas kejadian dulu, kami cuma nak berhati2. Jumpa doc lambat2 pun takpe. Plannya biar scan2 nampak terus besar. Hehe...

            Upt kecik ( 01/07/2013 -1st day test - warna da kurg sebab aku snap seminggu lepas test. hahaha. )
             UPT besat ( Jenama Dip n Test - ak test 3 hari lepas 1st test yang dibuat)

Kali ni aku tak test banyak2. Cukuplah. Macam aku cakap tadi. Tak mau excited sgt2. =)

Itu je citer part 1 utk pregnancy aku kali ni. Jap g, free2, aku cite pasal saat2 getir ... APA TUE?? Tunggu.

p/s: doakan kali ini Allah kekalkan rezeki anak ini pada kami. Aminn....anak mama behave ok dalam ni. Mama n baba will always pray may Allah protect you forever.
InDaH HiDup iNi JiKa KiTa SenTiAsA PoSiTiF

2 comments:

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

kan saya dah kata,mesti sampai turn awak tahun ni jugak ! hehee.. actually bagus tau buat BBT. yana mandong kan ni pun hasil berBBT selain usaha2 lain. apapun jaga diri tau.. awal2 ni memang kena extra semua nya

Nurul syuhairah Anuar said...

thanks yana. haah...cuma skrg dah boleh dah start masak2 kat umah. husband dah bg. dia cuma tak bagi makan benda2 sejuk lagi.. sedih.. sobs...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...