Wednesday 8 May 2013

LIFE

Assalamualaikum

Hai. Selamat hari Rabu korang.
Apa kabar? Yang balik kampung mengundi tue, da mula bekerja or sambung seminggu terus? =)

Nothing to say about the GE13, tapi the conclusion is, saya suka BN menang tapi teringin nak Pakatan menang sebab saya nak tengok apa perubahan yang akan dibuat. Mungkin akan lebih baik kan? Who knows? Sebab kita boleh tengok kenapa rakyat Selangor lebih percayakan Pakatan lebih dari BN. =)

Ok, bercerita pasal LIFE. Lagi sekali diri ini terasa sesuatu yang menyebabkan betapa teruknya diri ini.Kenapa? Sebab diri ini terlalu lemah untuk hadapi keadaan sekarang. Atau Allah nak bagi ujian kepada aku sebab nak bagi aku lebih kuat dan tabah untuk hadapi segala kesusahan sekarang ini.Mungkin akan datang kesusahan akan hilang dan datangnya kesenangan.We didn't know right?

Kalau life asyik nak compare dengan orang lain, kita tahu itu akan lebih memburukkan keadaan.Thats why I choose to deactivate fb untuk stop stalk life orang and dari situ boleh positifkan myself. N dari situ jugak I was thinking kita kena bersyukur dengan kehidupan sekarang but at the same time kita harus majukan diri. Jangan kita tak endahkan kehidupan orang, tapi kita juga tak endahkan kehidupan kita. Kan kan kan??

Talking about baby, Allah saja yang tahu perasaan ini. The feeling of being pregnant,being a mom to be even for a moment, aku tahu, tiada siapa yang dapat menyangkal perasaan ini.Kan? Nak-nak ia nya hanya for a moment.Sekejap saja kegembiraan itu ditarik Allah. Allah Maha Berkuasa.Eventhough kadang-kadang kita tengok,Eh!!!Senangnya orang tue mengandung,lasak macam mana pun ok je.Eh,bestnya dia muntah sebab mabuk pembawakan anak sebab orang kata mesti anak sihat. N so many Ehs.....kan? Its hurting me.Seriously.Mengingatkan suppose to be I am 33weeks today,menyedihkan.But the thing is,aku tak boleh langsung macam ni.Its effect me dari segi mental especially.Melihat orang gembira dengan perkabaran kedatangan orang baru dalam family,journey to parenthood,membuatkan aku sedih.Orang yang kita tak kenal ok la.Tapi kalau kawan-kawan rasa sedih kan?Kan?Sepatutnya kena gembira,chill sebab itu akan effect life kita n gembira untuk orang lain akan memberi kesan positif.N I am trying to enjoy n happy for other people.Syuha, u have to be a postive person!!!

Pasal kerja,still searching for a job. Kehidupan makin sukar and aku perlu bekerja.In term of to have extra income in our family and also to release tension being alone at home.Bila kerja kita akan ada kawan kan?N kita akan tension dengan kerja.Dah malas fikir perkara lain.Kan?Ya Allah,moga bulan ini dipermudahkan olehMu.Sungguh,aku bersyukur dengan kehidupan sekarang,tapi at the same time aku perlu bekerja untuk meringankan beban suami.Ko kalau laki gaji 6k 7k takpela nak duduk je kat rumah kan? No No No... Hopefully adalah kerja yang sesuai dengan aku ni. Hmmm

So,itu saja.Hanya mengadu domba.Tapi mengadu itu tak salah,tapi jangan terlalu merungut,it is so not good untuk diri sendiri dan juga sebagai hamba Allah. Kan?Hopefully aura positif daripada cik suami akan terkena pada diri aku.For now,I nak cari kerja,stabilkan ekonomi keluarga and betulkan diri untuk jadi hamba Allah yang lebih baik.Also nak tambahkan kemanjaan diri pada cik suami.Yeay!!

So guys,kindly pray for me.Especially to get a new job n also having kids in my marriage.Amin.Love you.Muahxxx

InDaH HiDup iNi JiKa KiTa SenTiAsA PoSiTiF

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...