Tuesday 19 February 2013

~BERABUK~

Hye.. tau dah lama dah ak x ngepost kat blog nie. Ari tue baru smgt kan nk tulis blog, register bagai walau ko xpndai mn, skali ha amek. Dtg nyakit mls, ak xbukak lgsg laptop. (on9 hari2 tp mls nk update sbbnye ak lg suke update dpn laptop dr pakai hp. pyh nau nk nype.) Sekarang layan cite ak yg pnjg berjela nie. Hehe


Ni nak kasi cite ni. Chinese new year ari tue ak blk muadzam (kg ak la tue). Balik, then g kuantan tido umah persinggahan kat sana. Sbb abah ak nk banje mkn smpena birthday ak. hehe.. Mkn kat secret recipe.
Nak dikata la, ak lama gila xmakan secret recipe sbb ak rasa mhl nau la. yela. bg ak yg dlu berpendapatan sederhana + sekarang xde pendapatan, ak kira mhl la weh kat secret recipe tue. Dok belek2 menu, tetb adik ak:

Adik : Woit!! Gila dah naek harga kek ngn chicken cornish nie. Mahalnye. 
(Maklumla dia suka sgt mkn kat cni)

Aku : ye ke? xke sama je harga dia?

Along aku  : Xla. tgk harga chicken cornish nie. Naik byk ha.
(Npk sgt akk ak nie lama x pg secret recipe nie. Gaji byk dia dok layan starbuck ngn gloria jeans je. Harus terkejut beruk sbb rege kek nk hampir sama ngn starbuck). Haha..

Xpela. yg pntg abah aku banje la kan. Mama ak dok bising la sbb mhl sgt. Dia pun suke sgt mkn kat cni sbb ktorang rajin gak mkn cni. Tp bila lama da tgl, amek ko. Xke gile. Sbb tue bl dpt tom yam koong tue, even mee dia mcm kurg masam (keras skit), ak telan je kasi hbs. Cik suami berpeluh2 nk perabes mee hoon tom yam dia ha. Ekekek. Tp anda comel bila berpeluh kepedasan mcm tue. Sy suke. Hehe. Layan jom gambo2 kat secret recipe indera mahkota + teluk cempedak.


                                         
                                   ko tgk ak geget kopok ni sementara tgu dpt mknn aku.tgk
                          cik suami tue. handsome kan. aku mang gile ngan cik suami. hehe

                                           
                                         aku ngan along aku. Aku no.2.Tapi alg aku nie kecik je
                         orgnye. So dia npk muda dr aku. X kawen lg. Tp da x available dah. =)


                                            Ni family aku yg best. Ktorang sowh staff kat c2 amekkan.
                       Almaklumla.. restaurant da nk ttp lg pun time tue. Hehe. Tgi x cik suami?

                                         
                                Model chicken cornish. haha... Actually ktorang nk compare kan
                      yg original gambar kat blakang dgn yg actual pny. Yg actual hangit skit ok.


                                         
                                       Ni kat teluk cempedak (TC). Adik aku yg tlg amek gmbr.

                                         Ni mama aku. Npk nau letih muka mama time nie. yela.Da kul
                                         bapa da time nie ha..letih dah mama aku tgk. Hehe


Ni aku ngn cik suami. Serabut skit rambut cik suami time nie. hehe.

                     Nie la family aku. Dulu ada kami, abah sorg je laki. Sekarang da tmbh sorg lagi.




Syukur Ya Allah aku sgt menyayangi keluarga aku. Eh!! Sape yg x syg family kan? Cume skrg aku nie tertekan sbb xkje.. Xdpt nk bg duit kat mak ayah aku. Yela kan.. eventhough dorg sgt berkemampuan bab2 duit, xla kaya mana,tp xla sampai kesempitan duit, tp aku nk sgt bg duit smula kat dorg walau xbyk mana pun, klu nk dikirakan jasa dorg besarkan aku sampaila dorg dah serahkan aku pada jejaka tinggi lampai kat sebelah aku tue.  Job hunting still lg ada. hari2 ak dok tgk kat internet nie. Tapi Allah ckp xde lg rezeki utk aku, so aku pasrah je. Aku tau Dia menentukan sesuatu yg lebih baik lg. yg pntg kite jgn dok diam je.

Aku skrg ngah buat bisnes kecil2an... blh la dpt 25rgt sehari. Haha... tolak modal dpt la rm15 sehari untung. Baru start 4 hari da pening. Ape yang aku buat? Nti aku cite k. Dah kul 5 nie. sat g cik suami blk aku x basuh lg pinggan mangkuk yg aku buat kul 3 pg td. Gile pemalas aku nie. Hahaha.. Aku nk motivasi diri biar lgi rajin. Suri rumah kna jd suri rumah berjaya. ye dak? Ok. T aku update ape2 lg ye. Nak2 sal bisnes aku.. Weehoo... (tp kna cari kje tetap jgk. Nak tolong ringankan beban cik suami. Doa2kan ye... =) )















InDaH HiDup iNi JiKa KiTa SenTiAsA PoSiTiF

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...