Thursday 15 October 2015

DUGAAN ALLAH ITU ADA HIKMAHNYA ---- RETROVERTED UTERUS


Assalamualaikum n selamat hari Rabu!!!

Apa nak cite.. bile dok belek2 blog orang.. lupe blog sendiri jarang hupdate!!!!

Busy sgt aku dgn Erivina... busy jawab msg/whatsapp customer la. Sebab bab iklan... laki aku yang busy buat. Dengan jadi housewife lagi.. tunggu anak tido baru sempat tulis dekat consignment note bagai.

Ok... back to the topic k.

Aku disahkan R.U (retroverted uterus) lepas aku buat pap smear. Bulan berapa aku dah tak ingat sebab lama benar dah ha buat. Nak update pasal ni pun ya ampunnnn... asek tak nyempat je.

Memula dapat tau, macam sedihla. Sebab doktor kat klinik cakap yang kalau R.U ni, susah sket nak lekat. Aku macam tak caye la. Google punya google siap ada cakap, mungkin masa bersalin teran kuat sangat la apela kan. Lepas je dari menggoogle, terus aku pegi jumpa gynae dkt KPJ Kajang. Dia scan semua, dia cakap memang aku retroverted uterus. Y so worries Nurul??? Doc tanya.

Yela, selama ni aku memang tak tahu pun. Then aku tanya, habis tu, masa I gugur 1st baby tu, memang i RU ke doc? Doc angguk. Dah kenapa tak inform I awal2 yang I ni RU??

Explanation from doc"

Most of the women are RU. But RU doesnt mean u cannot pregnant. Sekarang U dah ada anak kan? N your 1st pregnancy pun bukan lambat (aku pregnant sebulan lepas kawen, then gugur 2 monts after). Meaning U dah pregnant twice. Most of my patients 30% of them are R.U n they are pregnant.

Betul jugak bila pikir2. Cume adalah aku baca from blogger, dr fb Dr. Hamid Arshad...yg R.U ni kena usaha lebih. Ada cara dia kan. Mungkin aku perlu lebih berusaha dan berdisiplin.

Tapi kena ingat jugak, rezeki itu milik Allah SWT. Kita hanya mampu berdoa kan. Akan dibagi sesuatu rezeki itu bila tiba masanya. Sekiann....
InDaH HiDup iNi JiKa KiTa SenTiAsA PoSiTiF

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...