Wednesday 31 December 2014

TUTUP CERITA 2014... JOM START 2015 DENGAN SEMANGAT


Over ko ajak masuk 2015 dgn semangaat!!! Haha..

Tangan sakit ni... caner nak excited masuk new year 2015. SubhanAllah.. dugaan Allah bagi aku sakit tangan je. Mangsa2 banjir yang Allah duga dari hilang harta... dari segi emosi dan fizikal... subhanAllah... khilaf plak aku.

Plan nye nak masuk 2015.. nak bagi kemas tip top umah aku. Kengkonon nak tambat hati laki sendiri. Stress dia tgk umah kurang kemas sejak tangan aku sakit ni. Uhuks!!! Sakit bukan takat sakit.. gatal..naik bubbles2 yg keluar air tue.. hmm.. sedih i tau!! Korang mest kerut2 muka geli kan bila bayangkan tangan aku caner.. dats y... sekarang insyirah mmg bab2 mandi basuh yeyak.. semua suami handle as aku takut condition tgn aku tak cukup hygiene utk dia.

Well... 2014.. seperti mana org sekeliling ckp... n sependapat.. byk sgt incident2 yang menyayat hati. Tak perlu aku tulis sebab korang pun dah tau ape dia kan. Ke tak hupdate dgn isu semasa??????? Nak kena korang ni. Hahahaha

Nak cerita yang manis2 je 2014 ni. Alhamdulillah...dikurniakan baby girl on 22 Februari 2014. Diberi nama Safra Insyirah. Pelengkap kami setelah hampir setahun setengah berkahwin. Sangat comel and penuh dgn keletah. Now 10 bulan da boleh berdiri dlm 5 6 saat. Hehe... Mulut da byk. Membebel je koje dia.

Dari segi ekonomi rumah... alhamdulillah..cik abg syg dpt increasekan lg keselesaan kami. Rezeki anak. Allah dah katakan... bilamana ada anak, jangan dipikirkan cukup ke tidak duit. Akan ada rezeki Allah nak bagi. Kalau tak duit, kebahagiaan yang tak terucap diberikan oleh Allah.

Tapi....korang yang takde anak lagi, jgn rasa down. Percaya atau tak, Allah tak kurniakan lagi rezeki itu utk korang cari rezeki yg lebih baik. Perasan tak perasan tak??

Ok la. tak mo bebel panjang. Denyut2 tgn aku ni nak type kat blog ni. =p. nah.. blanja 1 gmbr anak kesayangan ni.


Ini adalah misi Insyirah utk jatuhkan poney!!! Anak aku kurang skit dgn anak patung ni. Hahaha


InDaH HiDup iNi JiKa KiTa SenTiAsA PoSiTiF

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...